søndag den 1. februar 2015

Mens jeg venter....

Der er dage hvor solen skinner og jeg har friske blomster på bordet, at ventetiden til haven ikke føles så lang. Men her først i februar synes jeg tiden næsten går i stå. Der er lidt, der titter frem i haven, men der er ikke rigtig forårsgrøde endnu. Derfor bruger jeg meget tid på havebøger. Jeg har læst "Haveglæder" eller faktisk slugt den. Det er første gang jeg læser Søren Ryge - han er en formidabel forfatter til at fange de små vigtige ting i haven/livet. Jeg ville ønske jeg havde en Ryge-have. Men mindre må gøre det. Jeg drømmer om at komme ud. At se det hele komme på ny. Sikken en længsel.

Jeg drømmer om nye bede og det nye år skal helt sikkert byde på forandringer omkring min terasse. Jeg drømmer også om et orangeri. Nu må vi se.


Nordisk melankoli siger dette billede - det er dog smukt.

1 kommentar:

  1. Ja nu længes vi efter at komme ud, men det varer nok lidt endnu, her er der et fint hvidt lag over det hele.
    God mandag

    SvarSlet