lørdag den 23. august 2014

Eftersommer-tanker


Haven er vissen for tiden - dog har det hjulpet med den regn der er kommet inden for den seneste måned. Jeg går og lægger planer for næste år - så småt.

Vi er allerede gået i gang. Eller det vil sige min mand er. Han har sat et stort hegn over mod naboen for at undgå vilfarne fodbolde i deres have. Det skal plantes til så det bliver grønt. Måske nogle gule stauder foran som f.eks. gyldenris.

Lige nu er det ikke så kønt:-) men det virker:-)
I foråret blev min røde hyld ramt af en fodbold i høj fart. Jeg satte grenene i vand og derefter i jord. Nu har jeg to nye hyldebuske:-)

Mine børn såede solsikker i foråret - her er de. Flere af dem til næste sommer:-)

Græsser i krukker skaber ro i haven. Jeg ønsker mig flere helt grønne indslag. De er tillige nemme at holde.



Krat og buskads til glæde for små som store dyr. Jeg vil have lavet nogle insekthoteller til ophængning i haven. Jeg skal se om jeg kan få fat i en gammel vinkasse eller nogle stykker.

God lørdag derude:-)

3 kommentarer:

  1. Dit indlæg får mig til at mindes min barndom, hvor mine 6 (ja seks) brødre elskede at spille fodbold på græsplænen, hvilket min mors roser bestemt ikke blev smukkere af. Hun tog det nu forholdsvis roligt, og det har jeg også indtryk af, at du gør.

    SvarSlet
  2. Ja så kom der noget godt ud af det med fodbolden, hele to mørke hyld.
    Pas på med gyldenris, de breder sig uhæmmet.

    SvarSlet
  3. Tak for råd omkring gyldenris. Ja jeg synes det er dejligt med plads til børn og leg i haven.

    SvarSlet