fredag den 9. maj 2014

En dejlig morgen-rundtur i haven

I morges var en helt særlig morgen. Det havde regnet en del i går og i nat. Men solen brød frem og jeg synes alt var vokset siden i går. Her er nogle highlights fra min morgenrunde:-)

Dette er en smuk men også mystisk blomst. Jeg købte den engang på et plantemarked, men kan ikke huske navnet. Måske du ved det? Den er lige pludselig i haven. (Jeg når altid at tænke: Gad vide om den kommer i år eller er den død). En lang stilk med alle de små lyserøde blomster. Bladene kommer først meget senere. 

Smuk ikke?
Drivvåd løvefod





Fluehygge på min meget lysgrønne  fligebladede løn.
Også mariehønen puttede sig godt i en bladhængekøje:-)

Har endelig fået plantet nye rhodondendron - de er helt eksotiske at se til. Denne hedder "Furniwall's daughter" og bliver 140 cm høj. Ind i mellem har jeg plantet bjergte og canadisk hønsebær som bunddækkere. Jeg bryder mig ikke om bar jord.

Blåbærrets klokkeblomster:-)


En vinbjergsnegl på vej over hortensiabedet:-)


Hav en dejlig weekend:-D

2 kommentarer:

  1. Din 'mystiske' plante er en Skjoldblad - har så fine 'jungleblade' ! Hilsner!

    SvarSlet