tirsdag den 8. april 2014

Ternede vippende vibeæg



Så kom den endelig - den smukke vibeæg. De er forunderlige med deres ternede kronblade og vippende hoved. De er taknemmelige og de sår sig selv. Nogle af dem er lidt blege. De største og kraftigste er bordeaux-røde.



Kærmindesøster har åbnet sine første himmelblå blomster

Bordeaux hyacinter hånd i hånd med vibeæg.

En enkelt blå anemone er kommet op af jorden. Den stammer fra en pose knolde, jeg en gang fik i gave. Jeg troede faktisk ikke de kunne overvintre i det danske klima, men her er den:-)

Da vi anlagde de første bede for 7 år siden, satte jeg rigtig mange tulipanløg. Desværre ikke en sort, der kommer igen år efter år. Men denne standhaftige gul-grønne er lidt sejere end sine søskende;-)

Mine hortensier er der godt gang i. Håber der kommer blomster i i år. Jeg skal vist lige have studeret lidt om beskæring af dem.

Jeg glæder mig så meget til kompot, kager og desserter.


Hav en dejlig og lang forårsaften:-)

3 kommentarer:

  1. Åååhh Birgitte, de er bare så fine de små vibeæg. Mine blomstrer ikke endnu - jeg har faktisk slet ikke lagt mærke til dem overhovedet, men det må jeg da ud og gøre i morgen.
    Ha' en rigtig dejlig aften!
    Knus Signe

    SvarSlet
  2. Tak Signe
    Vibeæg er også lidt undselige. De kan ikke så godt konkurrere med alle de andre farvestrålende blomster, der er lige nu. De er ikke blikfang men derimod en blomst der er værd at kigge nærmere på. En lidt stille pige i klassen:-)

    SvarSlet
  3. Hej Birgitte
    Flotte forårsbilleder. Det er en skøn tid, vi går i møde. Jeg glæder mig også til rabarberdessert ;-)

    SvarSlet