søndag den 9. marts 2014

Plantning af løg

Så blev det sør'me da forår. Min mindste dreng er ved at rense fuglekassen, så den er klar til musvitterne.


Jeg var i går ude at grave forskellige løg op hos en dame ude på landet. Erantis, gækker og skilla. Nu skal de i jorden.
Så er der plantet. Jeg blandede min temmelig tunge lerjord med sand og muldjord. På en ny byggegrund er det ikke altid til at plante uden at preparere først. Løgplanterne er sat under mit ahorntræ, som ikke er så stort endnu.
Vi fik også tid til at passe naboens kanin. Herligt:-)
Vores legehus røg i sidste efterårsstorm. Træet er godt og kan nu genbruges til højbede. Jeg drømmer om en fin lille urtehave, som forhåbentlig vokser år for år. De skal nu males og graves i jorden. Der kommer mere om dette. Lige nu står de på terrassen så jeg kan beundre dem fra min stue. Sikken en dejlig haveweekend:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar