mandag den 31. marts 2014

Åh anemoner

Balkan-anemonerne i fuldt flor. De blev plantet sidste år og de har allerede bredt sig. Der er kommet mange små nye blade dog uden blomster. Mon ikke de blomstrer til næste år.

Jeg ville have været i skoven på vej hjem fra arbejde. Bare for at se anemonerne og dufte foråret. Bare 10 minutter men jeg var lidt sent på den.

I skolen sang vi i dag anemonesangen. Den er lige så køn som blomsten.

Dagen er så fuld af anemoner
fuglefløjt og farvespil i lyse toner
Natten fuld af farlige dæmoner,
spøgefugle, troldemænd og heksekoner.
Åh, anemoner, dækker hele jorden li'som sne.
Åh, anemoner, snart får jeg vel sommeren at se.

Jeg har plantet en lyserød anemone. Jeg håber den springer ud snart.



Hav en dejlig aften og tilmed lang, nu hvor vi har sommertid:-)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar